اینستاگرام بعد از فیس بوک دومین شبکه پربازدید است.
پلتفرم محبوب سوشیال مدیا میزبان بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و 500 میلیون استوری روزانه است.
آماری که واقعا دود را از سر بلند میکند.
در واقع میتوان گفت همه و همه در سوشیال مدیا حضور دارند در واقع منظورم از همه شامل افراد ، حیوانات خانگی و مشاغل میشود تعداد برندهای موجود در اینستاگرام به سرعت در حال افزایش است.
71 درصد از مشاغل در ایالات متحده از اینستاگرام استفاده می کنند.
بنابراین آیا واقعا باید روی این پلتفرم زمان صرف کنیم و آیا بیزینس شما باید روی این پلتفرم باشد؟
پاسخ مثبت است و دلیل آن این است که :
اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و 500 میلیون استوری روزانه اینستاگرام دارد.
اینستاگرام بعد از فیس بوک دومین شبکه پربازدید است. کاربران به طور متوسط 53 دقیقه در روز را صرف مرور اینستاگرام می کنند.
و تقریباً 45 درصد از کاربران اینستاگرام بین 18 تا 44 سال سن دارند.
واضح است که اینستاگرام دیگر فقط برای استفاده شخصی نیست.
اکنون این یک پلتفرم جهانی است که به برندها اجازه می دهد محتوای خود را منتشر کنند.
محصولات خود را به نمایش بگذارند و به مخاطبان خود نزدیک شوند.
علاوه بر این تقریباً 59 درصد از کاربران فعال این پلتفرم هر روز از آن بازدید می کنند و حداقل 7 ساعت در هفته را صرف اینستاگرام می کنند.
اینستاگرام همچنین می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند و تبلیغ محصولات جدید کمک کند.
اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که برند و محصول خود را به روشی دوستانه و معتبر بدون فروش سخت به مشتریان خود تبلیغ کنید.
با وجود تمام این آمارهای اینستاگرام ، ممکن است هنوز ندانید که چگونه شروع کنید.
خیلی طبیعی است که این پلتفرم (اینستاگرام) در شروع کار کمی شلوغ و پرهیاهو به نظر می آید و همینطور کمی سردرگم کننده برای همین این راهنمای جامع و کامل را درست کردیم که شما را از این سردرگمی خارج کنیم.
پس بدون معطلی بریم سراغ اولین سوالی که ممکن درذهن همه ما شکل بگیرد ولی قبلش راهنمای خود گوگل برای رشد و استراتژی اینستاگرام رو ببینید :
چرا باید در اینستاگرام بازاریابی کنید؟
مزیت اصلی اینستاگرام نسبت به دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی ماهیت بصری آن است.
اگر کسب و کاری دارید که ارائه دهنده خدمات و یا محصولات است اینستاگرام بهترین پلتفرم برای نمایش محتواهای کسب و کارشماست.
ویدئو و تصاویر همگی محتوای عالی برای این پلتفرم رسانه اجتماعی هستند.
اما استراتژی بازاریابی شما در نهایت تعیین میکند که چه نوع محتوایی را پست کنید و چند بار در هفته بطور کلی پست داشته باشید.
صرف نظر از اینکه اینستاگرام چه نوع پلتفرمی است ایجاد یک استراتژی قبل از ورود به یک پلتفرم جدید به شما کمک می کند تا روی
اهداف خود و مهمتر از همه، مخاطبان خود متمرکز بمانید.
جدول تحولات کلیدی اینستاگرام در ۲۰۲۵
ویژگی جدید | توضیح | تأثیر بر مارکتینگ |
هوش مصنوعی پیشرفته | تحلیل خودکار محتوا و پیشنهاد هشتگ | افزایش ۳۰% تعامل با پستها |
اضافه کردن حالت فروشگاه به پیج | امکان مشاهد محصول قبل از خرید | کاهش ۴۵% بازگشت کالا |
پرداخت های یکپارچه | خرید مستقیم در اپ | رشد ۶۰% فروش اینستاگرامی |
چگونه استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود را ایجاد کنید
- اهداف خود را برای اینستاگرام تعیین کنید
- مخاطبان هدف اینستاگرام خود را مشخص کنید.
- تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.
- پیکربندی تقویم تحریریه
- یک برند ثابت در اینستاگرام بسازید
- پایگاه فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید.
بسیاری از کسبوکارها برای حضور در رسانههای اجتماعی تحت فشار هستند و استراتژی را فراموش میکنند.
این اشتباه را به هیچ عنوان مرتکب نشوید.
از آنجایی که اینستاگرام بسیار متفاوت از سایرسوشیال مدیاهای محبوب است به استراتژی بازاریابی متفاوتی نیاز دارد.
شما باید برای توسعه سبک منحصر به فرد برند خود در اینستاگرام برند این موارد را انجام دهید :
1. اهداف خود را برای اینستاگرام تعیین کنید.
قبل از شروع پست گذاشتن در اینستاگرام از خود (یا تیمتان) یک چیز بپرسید:
چرا اینستاگرام ؟ مهم نیست که پلتفرم چقدر محبوب است پاسخ شما نباید این باشد که "... زیرا همه اینطور هستند."
برای موفقیت طولانی مدت در اینستاگرام باید هدف و اهداف خاصی داشته باشید تا بتوانید زمان و انرژی و سرمایه پولی خود را توجیه کنید.
در اینجا پاسخ صحیحی وجود ندارد. شاید بخواهید از فید اینستاگرام خود برای پست کردن و فروش محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. (بسیاری از تجارت های الکترونیک و تجارت کالاهای فیزیکی به همین دلیل در اینستاگرام هستند)
شاید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای نمونه کارها استفاده کنید تا فالوورهای شما بتوانند محصول (یا خدمات) شما را در عمل ببینند.
شاید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن نقل قول های انگیزشی و تصاویری سرگرم کنندهو یا برای آگاهی از برند را استفاده کنید.
شاید بخواهید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید مثل صفحه اینستاگرام اپل.
به هر دلیلی ابتدا اهداف اینستاگرام خود را مشخص کنید.
2. مخاطبان هدف اینستاگرام خود را مشخص کنید.
قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام مخاطبی را که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید مشخص کنید.
اگر استراتژیهای بازاریابی دیگری دارید، از آنها استفاده کنید به یاد داشته باشید که عواملی مانند : سن - مکان - جنسیت - درآمد - علایق - انگیزه ها و نقاط درد را که مشتریان شما دارند پیدا کنید و بای خودتان در یک دفتر بنویسید.
(این توصیه از یک دیجیتال مارکتر حرفه ای یعنی خود من (امین لطفی) برای شماست که نباید نادیده بگیرید)
نمی دانید از کجا شروع کنید؟
هشتگ های جذاب مرتبط با کسب و کار خود را رصد کنید.
ببینید چه کسانی از این هشتگ ها استفاده می کنند و با آنها درگیر هستند و پیج هایی که برای این هشتگ ها محتوا تولید کرده اند را ببینید همچنین می توانید به فالوورهای رقبای خود نگاهی بیندازید و کامنت های مخاطب ها را در زیر پست آنها برای خودتان در این دفتری که گفتم بنویسید. این موضوع کمک میکند شما مخاطب خود را در اینستاگرام خیلی واضح تر و شفاف تر بشناسید.
3.رقبای خود را تحلیل کنید
هنگامی که مخاطبان اینستاگرام خود را شناسایی کردید یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان در جایگاه شما چه چیزهایی را به اشتراک می گذارند.
اگر از قبل رقبای برتر خود را می شناسید با بررسی پروفایل اینستاگرام آنها شروع کنید.
اگر نه، عبارات مربوط به کسب و کار و صنعت خود را جستجو کنید تا حساب های مشابه را بیابید.
یک حسابرسی سریع از حسابهای مرتبط انجام دهید تا ببینید کدام پستها بیشترین تعامل را دارند.
از چه هشتگهای پرطرفداری استفاده میکنند و چه کپشن هایی نوشته اند.
هر چند وقت یکبار پست میکنند و با چه سرعتی در حال رشد هستند.
از این اطلاعات می تواند به عنوان معیاری برای شروع رشد حساب خودتان استفاده کنید.
همانطور که محتوای رقبای خود را بررسی می کنید فرصت هایی را که ممکن است از دست داده باشند را نیز یادداشت کنید.
افزودن محتوای منحصر به فرد به این ترکیب به کسب و کار شما کمک می کند تا از سایرین متمایز شود.
4.تقویم محتوایی خود را بسازید
ایجاد یک تقویم محتوایی می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و مدیریت حضور در اینستاگرام کمک کند.
تقویم خود را با انواع پست اینستاگرام پر کنید و از قبل برای کپشن ها و هشتگ ها و زمان ارسال پست برنامه ریزی کنید.
تقویم محتوای شما همچنین یک دفتر یادداشت عالی برای ثبت رویدادهای مهم برای برجسته کردن در پیج اینستاگرام شماست .
مانند راه اندازی محصول جدید یا پیشنهادات ویژه است.
با تقویم محتوایی میتوانید فرصتهای جدیدی برای انتشار پست های مختلف پیدا کنید.
5. یک برند ثابت در اینستاگرام بسازید
محتوای تصادفی یا از هم گسیخته باعث سردرگمی مخاطبان شما می شود و ممکن است باعث از دست دادن فالوور شود.
برای جلوگیری از این امر نظم را حفظ کنید.
در مورد شخصیت برند خود فکر کنید و تعیین کنید که چگونه به نظر می رسد.
ارزش های برند شما چیست؟ مشتریان و کارمندان شما برند شما را چگونه توصیف می کنند؟ آیا شما جسور، سرگرم کننده، شجاع یا ماجراجو هستید؟
هنگامی که شخصیت برند خود را مشخص کردید محتوای خود را متناسب با آن تنظیم کنید.
این حتی می تواند برای پالت رنگی که در عکس های خود استفاده می کنید نیز اعمال شود.
زیبایی شناسی برند فقط در مورد تصاویر بصری صدق نمی کند سعی کنید تصاویر را با توجه به روایت برند خود منتشر کنید.
افزودن داستانهای جذاب به زیرنویسها میتواند برند شما را مرتبطتر کند.
6. تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید.
افزایش تعداد فالوورها به زمان و انرژی جدی نیاز دارد.
ممکن است وسوسه انگیز باشد که راه آسان را انتخاب کنید و فالوور بخرید. این کار را نکنید!
خرید فالوور ، تعاملی را که واقعاً برای دیده شدن پستهایتان نیاز دارید فراهم نمیکند.
جدول مقایسه ابزارهای تحلیل رایگان در ۲۰۲۵
ابزار | نقاط قوت | محدودیت ها |
Instagram Insights | داده های دقیق تعامل پستها | فقط برای اکانتهای بیزینس |
Hootsuite Free | مدیریت چند اکانت | محدودیت ۳ پست |
Social Blade | رتبه بندی رشد فالوور | عدم نمایش جزئیات تعامل |
جذب فالوور
برای جذب فالوور هدفمند کارهایی که در ادامه میگویم را انجام دهید :
مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل تشخیص و جستجو باشد.
اگر مردم نتوانند شما را پیدا کنند نمی توانند شما را فالو کنند
بیوگرافی خود را پر کنید این آخرین چیزی است که یک شخص قبل از اینکه تصمیم بگیرد شما را فالو کند می بیند.
بنابراین بنویسید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
پس از بهینه سازی پیج (که در این قسمت در مورد آن صحبت کردیم) شروع به ارسال پست کنید.
بهتر است پیش از جلب توجه مردم فید خود را با ده تا ۱۵ پست با کیفیت پر کنید.
اگر کاربران از پیج شما بازدید کنند و آن را خالی ببینند احتمالاً شما را فالو نخواهند کرد.
سپس، شروع به فالو کردن حساب هایی کنید که به شما علاقه مند هستند و به کسب و کار شما مرتبط هستند.
اینستاگرام را مانند یک جامعه در نظر بگیرید و به دنبال کسبوکارهای دیگر در منطقه خود یا اینفلوئنسرهایی باشید که ممکن است محصول یا خدمات شما را دوست داشته باشند.
همانطور که اکانتها را دنبال میکنید اینستاگرام اکانتهای مرتبطی را پیشنهاد میکند که میتوانید آنها را نیز فالو کنید.
هنگامی که یک حساب کاربری را دنبال کردید با محتوای آن تعامل کنید.
این طبیعی ترین راه برای جلب توجه به حساب اینستاگرام خود بدون اسپم است.
وقتی حسابی را فالو میکنید یا با آن تعامل دارید مالک حساب نوتیفیکیشنی دریافت میکند.
این ممکن است باعث شود آنها حساب شما را بررسی کنند و شروع به دنبال کردن شما کنند.
همیشه فالوورهای خود را با پاسخ دادن به نظرات آنها و تعامل با محتوای آنها تأیید کنید.
دیگران را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
همچنین فراموش نکنید که از لینک موجود در بیو اینستاگرام و نکات برجسته در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید
زیرا این موارد می توانند فالوورها را به وب سایت وبلاگ و صفحات محصول شما متصل کنند.
در نهایت، مطمئن شوید که اینستاگرام خود را در کانال های دیگر تبلیغ می کنید.
یک دکمه اشتراک گذاری اجتماعی اینستاگرام را به وب سایت خود اضافه کنید و اینستاگرام خود را در سایر سیستم عامل های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
مدیریت تنظیمات اینستاگرام
در نهایت اجازه دهید تنظیمات حساب کاربری شما را بررسی کنیم.
در این بخش می توانید اطلاعات تماس، تنظیمات حریم خصوصی و موارد دیگر را به روز کنید.
روی سه خط در گوشه سمت راست بالای نمایه خود کلیک کنید، سپس روی تنظیمات در پایین پنجره کلیک کنید.
(زیر نام کاربری خود چندین لینک خواهید دید که در زیر به آنها خواهیم پرداخت).
در تنظیمات خود، میتوانید کارهایی مانند تغییر رمز عبور، مشاهده پستهایی که دوست داشتید، فعال کردن اعلانها و موارد دیگر را انجام دهید. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید فوراً به آنها نگاهی بیندازید.
تنظیمات استوری خود را مدیریت کنید
در اینجا می توانید مدیریت کنید که چه کسی می تواند استوری اینستاگرام شما را ببیند و به آن پاسخ دهد.
برای افزایش تعامل با برند، توصیه می کنیم به همه دنبال کنندگان خود اجازه دهید استوری های شما را ببینند و به آنها پاسخ دهند.
از تنظیمات، روی Privacy > Story ضربه بزنید تا به کنترلهای استوری خود دسترسی پیدا کنید.
(همچنین می توانید با کلیک بر روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالا هنگام ارسال یک استوری به این مورد دسترسی داشته باشید).
تغییر به یک حساب حرفه ای
این به شما امکان می دهد نمایه خود را به عنوان یک نمایه تجاری تعریف کنید.
ویژگی Business Tools اینستاگرام ارتباط کاربران را با شما آسان می کند، بینش عمیقی به شما می دهد و به شما امکان می دهد محتوای خود را تبلیغ کنید.
برای تغییر به پروفایل تجاری اینستاگرام، کسب و کار شما باید یک صفحه تجاری فیس بوک داشته باشد.
برای دسترسی به این ویژگیها، روی Account > Switch to Pro Account در تنظیمات خود کلیک کنید.
جابجایی به یک حساب تجاری یا سازنده
این تنظیم را انتخاب کنید، به فیس بوک وارد شوید و به اینستاگرام اجازه دهید صفحات شما را مدیریت کند.
یک صفحه فیس بوک را برای اتصال به پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید.(برای اتصال این دو پلتفرم باید ادمین صفحه فیس بوک باشید).
اینستاگرام به طور خودکار اطلاعات مربوطه را از صفحه فیس بوک شما برای ویرایش شما وارد می کند.
اکنون یک پروفایل تجاری در اینستاگرام دارید. فراموش نکنید که از ویژگیهایی که با این نوع حساب ارائه میشود، مانند اطلاعات نمایه استفاده کنید.
نظرات
این تنظیم به شما امکان می دهد نظراتی را که حاوی کلمات یا عبارات کلیدی خاصی هستند پنهان کنید.
برای این کار باید کلمات و عبارات خاصی را در تنظیمات اینستاگرام خود وارد کنید و قابلیت را روشن کنید.
دریافت نظرات هیجان انگیز و دلگرم کننده است، اما برخی از نظرات ممکن است برخلاف ارزش های برند شما باشد یا باعث ناراحتی مخاطبان شما شود.
برای بهروزرسانی این موارد، روی حریم خصوصی > نظرات در تنظیمات خود کلیک کنید.
اضافه کردن اکانت های اینستاگرام اضافی
حداکثر پنج حساب اضافه کنید و بدون ورود یا خروج بین آنها جابجا شوید.
این ویژگی همچنین به چندین نفر اجازه می دهد تا به طور همزمان وارد یک حساب کاربری شوند.
برای افزودن حساب، روی افزودن حساب در زیر تنظیمات خود کلیک کنید.
نام کاربری و رمز عبور حسابی را که می خواهید اضافه کنید وارد کنید.
برای تغییر حساب، به نمایه خود بروید و روی نام کاربری خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
حسابی را که می خواهید به آن جابجا شوید انتخاب کنید.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
انواع پست اینستاگرام
اکنون که اکانت اینستاگرام خود را راه اندازی و بهینه کرده اید، زمان آن رسیده است که شروع به ارسال محتوای عالی کنید. اینستاگرام به شما امکان می دهد انواع مختلفی از محتوا از جمله عکس، فیلم و استوری را پست کنید.
بیایید در مورد انواع مختلف پست های اینستاگرام و برخی از بهترین روش ها برای تشویق تعامل صحبت کنیم.
تصاویر
رایج ترین پست در اینستاگرام پست تصویری است. هنگام اشتراک گذاری تصاویر، عکس های متنوعی را به اشتراک بگذارید. تنوع نشان می دهد که برند شما متفاوت است و فالوورهای شما را به روش های مختلف جذب می کند.
همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که کاربران اینستاگرام به دنبال پست های واقعی از برندها هستند - نه تبلیغات آشکار. سعی کنید فرهنگ شرکت خود را از طریق عکس های سبک زندگی و نگاه های پشت صحنه به تصویر بکشید. از اشتراک گذاری عکس های زیاد از محصول خود خودداری کنید.
مثال: اینستاگرام نایک دارای عکسهای محصول است، اما اکثر آنها دارای ورزشکاران واقعی، کنسرتها و دیگر انواع محتوا هستند که شخصیت برند نایک را به طور کلی ارتقا میدهند.
هنگامی که شروع به کاوش در پلتفرم می کنید، متوجه خواهید شد که انواع بی شماری از تصاویر وجود دارد که می توانید در حساب خود پست کنید. خلاق باشید! مفاهیم یا سبک هایی را که فکر می کنید برای برند شما مفید هستند، یادداشت بردارید.
ما لیستی از انواع عکس های موفق اینستاگرام را برای شروع شما گردآوری کرده ایم.
پست های پشت صحنه
این پستها نگاهی اجمالی به بخشی از کسبوکار شما دارند که مردم معمولاً آن را نمیبینند. مهم است که آنها صحنهای به نظر نرسند - اصالت کلیدی است!
مثال: شرکت Aeronaut Brewing با نشان دادن کارکنان خود در محل کار، نگاهی درونی به فرهنگ شرکت خود ارائه کرد.
بازنشر از کارمندان
محتوای عالی می تواند درست در مقابل شما… در اینستاگرام کارمندان شما باشد. (فقط حتما پوستر اصلی را تگ یا اعتبار کنید.) اشتراک گذاری مجدد عکس های کارمندان شما یک راه آسان برای ایجاد محتوای اصلی و انسانی کردن کسب و کار شما است. نه تنها مخاطبان شما با برند شما درگیر خواهند شد، بلکه شروع به "ارتباط" با کارمندان شما خواهند کرد.
مثال: Fenway Park اغلب تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط خدمه زمین که استادیوم را آماده کرده بودند، بازنشر می کند.
پست های آموزشی
پستهای آموزشی نکات مهمی در مورد نحوه انجام یا ساختن چیزی ارائه میدهند. عکسها یا ویدیوها اغلب دستورالعملهای سریع و آسان را ارائه میدهند.
مثال: مجموعه ویدیویی محبوب دستور پخت Buzzfeed آموزشی، در عین حال فوق العاده سرگرم کننده است و به راحتی قابل تکرار است.
پست های اینفلوئنسر
پست های اینفلوئنسر از شهرت یک سلبریتی یا چهره عمومی شناخته شده برای تبلیغ برند شما استفاده می کنند. این پست ها معمولاً شامل تصویری از اینفلوئنسر است که از محصول شما استفاده می کند یا با آن تعامل دارد. یکی از مزایای اصلی پست های اینفلوئنسر، جلب توجه مخاطبان دیگر است.
مثال: Goal Zero صخره نورد و عکاس مشهور الکس هانولد را نشان می دهد که از یکی از ایستگاه های شارژ خورشیدی خود استفاده می کند. هدف صفر نه تنها به مخاطبان خود، بلکه به بیش از 500000 فالوور اینستاگرام الکس نیز می رسد.
پیام های انگیزشی
یک پست انگیزشی یک تصویر ساده را با یک نقل قول یا متن نشاطآور ترکیب میکند. این پست ها مخاطبان شما را تشویق می کنند و ارزش های برند شما را تقویت می کنند. در حالی که موثر هستند، سعی کنید این موارد را به اندازه کافی پست کنید تا از ظاهری جذاب جلوگیری کنید. برنامههایی مانند Quipio و Typic میتوانند به شما کمک کنند متنی را به عکسها اضافه کنید که مطابق با دستورالعملهای برند شما باشد.
مثال: Foundr اغلب پستهای انگیزشی را به اشتراک میگذارد تا پایگاه دنبالکنندگان خود را از کارآفرینان، صاحبان مشاغل کوچک و بازاریابان تشویق کند. این پست ها همچنین با ماموریت خود به عنوان یک شرکت رسانه ای تجاری مطابقت دارند.
محتوای تولید شده توسط کاربر
مشابه پست های کارمندان، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) محتوایی است که از طرفداران و دنبال کنندگان شما گردآوری شده است. پستهای برچسبگذاری شده و پستهایی که شامل هشتگ برند شما هستند، منبع عالی UGC هستند.
اشتراکگذاری عکسهای طرفداران و فالوورهای خود نه تنها به اشتراکگذار پست اصلی احساس خوبی میدهد، بلکه نشان میدهد که شما واقعاً به مشتریان خود اهمیت میدهید. حتما پست اصلی را با یک برچسب یا در کپشن ثبت کنید. برای ارسال مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر، یک اسکرین شات از پست اصلی بگیرید و آن را برش دهید یا از یک برنامه ارسال مجدد مانند Repost برای اینستاگرام استفاده کنید.
مثال: WeWork یک کمپین سالانه #DogsOfWeWork را اجرا می کند و بهترین پست ها را در یک تقویم سالانه جمع آوری می کند. در حالی که WeWork هر تصویر برچسب گذاری شده را بازنشر نمی کند، کمپین های آنها به ایجاد دسترسی و تعامل ارزشمند کمک می کند.
جک خبری (پست های تعطیلات پرطرفدار)
به نظر می رسد این روزها برای همه چیز "تعطیلات" وجود دارد. رویدادهایی مانند روز ملی خواهر و برادر و روز ملی بستنی باعث ایجاد تعامل زیادی در رسانه های اجتماعی می شود. با پیوستن به یک روند محلی، ملی یا جهانی به سرگرمی بپیوندید. یک پست اخباری یک راه عالی برای انتشار محتوای طنز در مورد رویدادهای سبک دل است.
مثال: Corridor Brewing روز افتتاحیه توله ها را جشن گرفت. رستوران های زنجیره ای آمریکایی از طریق این پست از یک سرگرمی محبوب آمریکایی استفاده کردند.
گرفتن و ویرایش عکس های اینستاگرام
اکنون که مواردی را که میتوانید در اینستاگرام پست کنید بررسی کردیم، بیایید راههایی را برای اطمینان از موفقیت محتوای شما بررسی کنیم. برخلاف دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، طرحبندی ساده پروفایل اینستاگرام شما را مجبور میکند بر کیفیت محتوا تمرکز کنید، نه کمیت.
در حالی که این برای تعامل عالی است، به این معنی است که نمی توانید محتوای متوسط را پنهان کنید. تمام تلاش خود را برای استفاده از تصاویر با وضوح بالا در فید اینستاگرام خود انجام دهید.
تصاویر مربعی باید 1080 در 1080 پیکسل باشند. تصاویر افقی باید 1080 در 566 پیکسل و تصاویر پروفایل باید 1350 در 1080 پیکسل باشند. صرف نظر از اندازه ای که آپلود می کنید، هر تصویر به صورت مربع در فید نمایه شما ظاهر می شود.
چگونه با گوشی هوشمند خود عکس های عالی بگیرید؟
شاید فکر کنید چگونه می توانم بدون دوربین باکیفیت عکسی بی نقص و باکیفیت بگیرم؟ نگران نباش! فناوری دوربین گوشی به قدری پیشرفت کرده است که اکنون می تواند رقیب دوربین های هزار دلاری باشد.
عکاسی عالی دیگر به کسانی که دوربین های حرفه ای دارند محدود نمی شود. شما (بله، شما!) می توانید با استفاده از ابزاری که از قبل در اختیار دارید، عکس های خیره کننده ای بگیرید که فالوورهای شما عاشق آن شوند. در اینجا چند نکته برای افزایش فالوور و تعامل اینستاگرام وجود دارد.
1. از قانون یک سوم پیروی کنید.
خطوط شبکه دوربین خود را روشن کنید تا فورا ترکیب عکس خود را بهبود دهید. هدف خود را در محل تلاقی یک سری خطوط عمودی و افقی قرار دهید. این تکنیک که به قانون یک سوم معروف است در میان نقاشان، تصویرگران و عکاسان محبوب است.
قرار دادن سوژه خارج از مرکز باعث ایجاد عدم تعادل جزئی می شود که توجه بیننده را به خود جلب می کند. برای روشن کردن خطوط شبکه (در آیفون)، به تنظیمات > عکسها و دوربین بروید و Grid را روشن کنید.
2. روی یک چیز تمرکز کنید.
خطوط شبکه دوربین خود را روشن کنید تا فورا ترکیب عکس خود را بهبود دهید. هدف خود را در محل تلاقی یک سری خطوط عمودی و افقی قرار دهید. این تکنیک که به قانون یک سوم معروف است در میان نقاشان، تصویرگران و عکاسان محبوب است.
قرار دادن سوژه خارج از مرکز باعث ایجاد عدم تعادل جزئی می شود که توجه بیننده را به خود جلب می کند. برای روشن کردن خطوط شبکه (در آیفون)، به تنظیمات > عکسها و دوربین بروید و Grid را روشن کنید.
3. از فضای منفی استفاده کنید.
فضای منفی فضای خالی اطراف سوژه است. گذاشتن فضای منفی در اطراف سوژه، توجه را به سمت فوکوس مورد نظر تصویر جلب می کند و از به هم ریختگی به نظر نمی رسد.
4. به دنبال دیدگاه های جالب باشید.
مردم عادت دارند دنیا را از سطح چشم ببینند. برای ایجاد عکسهای جالب و بدیع، از نماهای مختلف استفاده کنید. پرسپکتیو عکس خود را تغییر دهید تا نمای پرنده ای یا کرمی را ثبت کنید. با زوایای مختلف آزمایش کنید تا دیدگاه های جدیدی را در مورد دیدگاه های رایج پیدا کنید.
5. از تقارن و الگوها بهره ببرید.
چشم انسان به طور طبیعی به سمت اشکال و اجسام متقارن کشیده می شود. گاهی اوقات بهتر است قانون یک سوم را بشکنید و صحنه را در کادر قرار دهید. خطوط پیشرو یکی دیگر از شکل های خاص تر از تقارن است که چشم را به عکس می کشاند. مردم نیز جذب الگوها می شوند. یک الگو می تواند ساخته دست انسان باشد، مانند کف کاشی، یا طبیعی، مانند گلبرگ های یک گل یا درخت انگور روی دیوار. برای اینکه چیزها واقعاً جالب باشند، الگو را با سوژه خود بشکنید.
6. از نور طبیعی استفاده کنید.
نورپردازی استاندارد بالای سر، سایه ها و هایلایت های خشن ایجاد می کند که مناطق تیره و روشن ناخواسته ای را در عکس های شما ایجاد می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، تا حد امکان از نور طبیعی نرم استفاده کنید. سعی کنید در کنار پنجره عکس بگیرید و برای عکس های بیرون از خانه، نیم ساعت قبل از غروب آفتاب و بعد از طلوع خورشید معمولاً چشمگیرترین نور را ارائه می دهند زیرا خورشید در افق پایین است.
بازاریابی در اینستاگرام: ۷ نکته برای بازاریابی در اینستاگرام
اگر صاحب یک کسب و کار هستید، به احتمال زیاد یا یک حساب اینستاگرام دارید یا کسب و کارهای دیگری را در این پلتفرم دیده اید. این شبکه اجتماعی به افراد و کسب و کارها اجازه می دهد تا محتوای بصری را برای دیدن، ویرایش و منتشر کنند. کاربران پلتفرم می توانند با لایک کردن، نظر دادن، ذخیره و به اشتراک گذاری محتوای شما با پست های شما تعامل داشته باشند.
همه چیز از ابتدای اینستاگرام تکامل یافته است و افراد بیشتری از ویدیوها برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. در حالی که این کاری است که تنها تعداد کمی از افراد انجام می دهند، کسب و کارها می توانند از قدرت اینستاگرام برای افزایش سود خود استفاده کنند.
طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی اینستاگرام می تواند به کسب و کار شما در ایجاد مخاطب و موفقیت بیشتر در پلتفرم کمک کند. در این مقاله نحوه بازاریابی در اینستاگرام را توضیح می دهیم و توضیح می دهیم که چگونه این پلتفرم می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. برای نگاهی عمیق به بهترین شیوه های بازاریابی اینستاگرام، از ابتدا تا انتها بخوانید.
چگونه از قدرت هوش مصنوعی برای افزایش فروش در فصول اوج استفاده کنیم
مزیت رقابتی کسب و کار خود را در این فصل تعطیلات با راهکارهای هوش مصنوعی Mailchimp آزاد کنید! فرصتهای درآمدی را به حداکثر برسانید، کمپینها را بهینه کنید، و مشتریان را با پیامهای شخصیشده با استفاده از ویژگیهای پیشرفته هوش مصنوعی درگیر کنید. برای پیمایش بدون زحمت در فصل شلوغ، بینش ها و استراتژی های متخصص را دریافت کنید.
چگونه می توان از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کرد؟
اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. در میان بزرگسالان آمریکایی، 59 درصد می گویند که روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند. این بدان معنی است که برندهایی که از اینستاگرام استفاده می کنند می توانند با محتوای خود به مخاطبان جهانی گسترده ای دست یابند. از سوی دیگر، شرکت هایی که هیچ بازاریابی در اینستاگرام انجام نداده اند، پول (و مخاطبان) را هدر می دهند.
هنگام تعیین نحوه بازاریابی در اینستاگرام، تبلیغات باید بخشی جدایی ناپذیر از معادله باشد. تبلیغات اینستاگرام را می توان بر اساس معیارهای هدف گذاری پیشرفته ساختاربندی کرد. به عنوان یک محصول فیس بوک، حجم داده های موجود برای ایجاد تبلیغات موفق بسیار زیاد است. تبلیغات اینستاگرام از طریق تبلیغات پولی و ارگانیک نیز دارای سطوح بالایی از تعامل هستند. تبلیغات ویدیویی می توانند در این پلتفرم بسیار موفق باشند و اکنون که Reels معرفی شده است، راه دیگری برای تعامل و تعامل بیشتر با بازار هدف شما ایجاد شده است.
چه از طریق تبلیغات پولی یا یک حساب تجاری رایگان، میتوانید از اینستاگرام برای دسترسی به مردم در سراسر جهان استفاده کنید و محصولات برند خود را در مقابل چشمان آنها قرار دهید. اینستاگرام می تواند مکانی عالی برای برند شما برای نمایش محتوا، معرفی محصولات جدید، اعلام تبلیغات و تعامل با مخاطبان شما باشد.
هزینه بازاریابی در اینستاگرام چقدر است؟
ایجاد یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام رایگان است، اما به عنوان یک کسب و کار، ایجاد تبلیغات در رسانه های اجتماعی می تواند مخاطبان هدف را جذب کند و ترافیک بیشتری را به همراه داشته باشد. قیمت تبلیغات در اینستاگرام بسته به مدل قیمتی که انتخاب میکنید متفاوت است، که ممکن است بر اساس معیارهایی مانند کلیک یا تعامل از شما هزینه بگیرد. قیمت ها اغلب هنگام اجرای تبلیغات دیجیتال بسته به نوع کمپینی که اجرا می کنید در نوسان است. با راه اندازی مدیر تبلیغات در پلتفرم می توانید دقیق ترین قیمت را دریافت کنید.
چرا باید استراتژی بازاریابی اینستاگرام را اجرا کنید؟
هر صنعتی بر اساس اطلاعات جغرافیایی و جمعیتی فرصت بسیار زیادی برای دستیابی به مخاطبان گستردهتری دارد. ما در جامعه ای بسیار بصری زندگی می کنیم و این کاری است که اینستاگرام به خوبی انجام می دهد. اگر محصولات یا خدماتی دارید که می توانند مخاطبان انبوهی را از طریق محتوای بصری جذب کنند، اینستاگرام مکان مناسبی است.
برای داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام، باید اهدافی را تعیین کنید. شما باید هدفی داشته باشید که می خواهید به آن برسید، مانند فروش محصولات خود یا ایجاد آگاهی از برند. همچنین باید قبل از شروع کمپین های بازاریابی اینستاگرام، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. استفاده از نرم افزار Mailchimp CRM می تواند تمام این مراحل را ساده کند و ایجاد کمپین های بازاریابی موثر در اینستاگرام را برای برند شما آسان تر کند.
شما می توانید بیش از یک استراتژی داشته باشید که هر کدام یک یا دو هدف دارند. این بدان معناست که تحقیقات خود را از طریق تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان برند در صنعت چه می کنند. به پروفایل اینستاگرام آنها نگاه کنید، تعامل آنها را بررسی کنید، به عناوین آنها، تعداد دفعات ارسال پست و هشتگ آنها نگاه کنید. این به شما کمک می کند تا یک تقویم تحریریه ایجاد کنید که با اهداف شرکت شما همسو باشد.
با قرار دادن این قطعات، می توانید یک برند ثابت بسازید که شخصیت برند شما را منعکس کند. این باعث افزایش قرار گرفتن در معرض و کمک به رشد برند می شود.
مزایای بازاریابی در اینستاگرام
یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام می تواند طیف وسیعی از مزایای را برای برند شما ایجاد کند. برخی از مزایای اصلی بازاریابی در اینستاگرام عبارتند از:
تعامل با برند خود را افزایش دهید: اینستاگرام پلتفرمی است که تعامل را از طریق لایک، کامنت و ارسال مجدد تشویق می کند. بنابراین، بازاریابی در اینستاگرام می تواند راهی آسان و در عین حال موثر برای افزایش تعامل با برند شما باشد.
تبلیغات با هزینه کم: ایجاد یک حساب کاربری حرفه ای در اینستاگرام رایگان است و اجرای تبلیغات پولی عموماً ارزان تر از سایر پلتفرم های تبلیغاتی سنتی است.
دستیابی به مخاطبان زیادی: اینستاگرام خانه مخاطبان بزرگ و متنوع جهانی است که می توانید در این پلتفرم به آنها دسترسی پیدا کنید.
یک هویت برند منحصر به فرد بسازید: با پست هایی که به دقت تنظیم شده اند، می توانید عناصر بصری برند خود را سفارشی کنید و آن را در ذهن مردم به یاد ماندنی کنید.
استراتژی بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید: اینستاگرام مکانی عالی برای ارسال محتوای جذاب، مانند تصاویر و ویدیوها، به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای بزرگتر است.
7 نکته برای بازاریابی در اینستاگرام
1: یک حساب تجاری ایجاد کنید
اگر یک حساب اینستاگرام معمولی دارید، به یک حساب تجاری تغییر دهید. اگر قبلاً یک حساب کاربری اینستاگرام راهاندازی نکردهاید، برنامه را از فروشگاه آنلاین Apple یا Play دانلود کنید. برنامه را باز کنید، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید، اطلاعات درخواستی را وارد کنید و یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید.
پس از ایجاد نمایه، به نمایه بروید و روی نماد در بالا سمت راست ضربه بزنید. حساب خود را به یک حساب حرفه ای تغییر دهید تا به مجموعه جدیدی از ویژگی ها دسترسی داشته باشید و توانایی خود را برای پیگیری تعاملات و تعامل افزایش دهید.
2: پروفایل خود را پر کنید
شما 150 کاراکتر برای ایجاد یک بیو اینستاگرام دارید که اولین تاثیر شگفت انگیزی را ایجاد می کند و شخصیت برند شما را منتقل می کند. همچنین مکانهای دیگری نیز وجود دارد که میتوانید در مورد نام تجاری خود صحبت کنید، مانند نام، نام کاربری، URL وبسایت، بخش برند، اطلاعات تماس و دکمههای تماس برای اقدام.
همه این اطلاعات باید با عکس پروفایل شما مطابقت داشته باشد. برای یک کسب و کار، عکس نمایه شما معمولا لوگوی شماست و اعتبار شما را فراهم می کند. ایجاد هشتگ های قابل کلیک، نکات برجسته داستان و دکمه مشاهده فروشگاه برای تشویق بازدیدکنندگان به فروشگاه درون برنامه ای برند شما می تواند برای شرکت شما مفید باشد.
3: رهنمودهای سبک را تعیین کنید
اینجاست که زیبایی شناسی برند شما در کنار هم قرار می گیرد. یک راهنمای سبک نشان میدهد که صفحات رسانههای اجتماعی برند شما چگونه به نظر میرسند، چگونه از رنگهای برندتان استفاده میکنید، یکنواختی عکسهای شما و ظاهر و احساس محتوای شما.
دستورالعمل های سبک شما باید شامل انواع هشتگ هایی باشد که در پست های خاص استفاده می کنید. در اینجا چند نوع مختلف از هشتگ وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد: سرگرمی، برند، جذابیت عمومی، جایگاه ویژه، به موقع و مرتبط با رقابت.
اگر در حال تهیه پیش نویس راهنماهای سبک هستید، MailChimp را امتحان کنید تا ظاهری مشابه ایجاد کنید. مدیریت دارایی دیجیتال MailChimp برای بازاریابان به ایجاد محتوا، ویرایش محتوا و ارسال پست برای کمپین های بازاریابی شما کمک می کند.
4: یک برنامه زمانبندی پست ایجاد کنید
زمان بندی ارسال شما باید بر اساس استراتژی محتوای شما تنظیم شود. داشتن محتوای متنوع برای جذب مخاطب بهتر عمل می کند و ویدیو جذاب تر است. با پستهایی درباره مضامین، محصولات و خدمات جدید، آنچه در دفتر پشتی اتفاق میافتد و موارد دیگر محتوا ایجاد کنید. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و به شما کمک می کند محتوایی متناسب با اهداف خود ایجاد کنید.
تصاویر با فضای سفید کافی بهترین عملکرد را دارند و تصاویر روشن تر نسبت به تصاویر تیره تر کشش بیشتری دارند. تغییر بافت ها در تصویر نیز یک ضربه بزرگ است. استفاده از بهترین روشها و تحقیق در هنگام ارسال پست به شما کمک میکند تا بدانید چه زمانی مخاطبان شما بیشتر درگیر هستند. مطمئن شوید که از انواع محتوا، از جمله حلقه ها و چرخ فلک ها، برای تنوع و تعامل استفاده می کنید.
هنگام ارسال پست می توانید از هشتگ ها استفاده کنید، اما زیاده روی نکنید. در حالی که حداکثر 30 است، مشاغل می توانند با 3 تا 11 هشتگ بیشترین تعامل را داشته باشند.
5: از استوری اینستاگرام استفاده کنید
استوری اینستاگرام یک ویژگی بسیار محبوب است. کسب و کارها از استراتژی های متعددی برای جذب فالوورها و کسب نتیجه استفاده می کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد:
محتوای مخاطب را جذب و به اشتراک بگذارید
انسان، شفاف و صادق باشید
پخش زنده در اینستاگرام لایو
هدف این است که ارزشی را فراهم کند که در هیچ جای دیگری نتوانند به دست آورند، داستانی درباره یک موضوع بیان کنند و ثابت قدم باشند.
ممکن است داستان هایی وجود داشته باشد که بخواهید به خاطر بسپارید (زیرا در 24 ساعت ناپدید می شوند). میتوانید برای نمایهتان نکات برجسته ایجاد کنید و به کاربران این امکان را میدهید تا برخی از بهترین محتواها، تبلیغات و سایر مواردی را که از آن لذت بردهاند دوباره زنده کنند.
6: با فالوورها ارتباط برقرار کنید
داشتن لایو اینستاگرام که کاربران بتوانند در زمان واقعی با آن درگیر شوند، این فرصت را به آنها می دهد تا با شخصی از برند صحبت کنند. میتوانید همکاریهای مهمان را انجام دهید، یک رویداد را میزبانی کنید، یک آموزش انجام دهید، به سؤالات پاسخ دهید یا به مشتری اجازه دهید در صورت درخواست وارد شود. پاسخ دادن به نظرات و تعامل با پروفایل های دیگر، مانند نام تجاری شما، باعث می شود که در مقابل دیگرانی که آنها را دنبال می کنند متمایز شوید.
7: تبلیغات هدفمند اینستاگرام را اجرا کنید
تبلیغات هدفمند اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا به سرعت مشتریان خود را پیدا کنید. تبلیغات را بر اساس موقعیت مکانی، جمعیت شناسی، رفتارها و علایق آنها اجرا کنید. آگهیها میتوانند در فید، داستانها یا صفحه کاوش اجرا شوند تا آنها را در جایی که بیشتر هستند درگیر کنند.
دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند با مطالعه تجزیه و تحلیل و داده ها، اطلاعاتی را که برای ایجاد کمپین برای مخاطبان سفارشی نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد. این به ایجاد و پرورش روابط در اینستاگرام و خارج از آن کمک می کند.
اظهارات پایانی
به عنوان یک کسبوکار، اگر در اینستاگرام نیستید، فرصت عالی برای ارتباط با بخشهای مخاطبانی را که محتوای بصری و تعامل را ترجیح میدهند، از دست میدهید. با استفاده از این 7 نکته برای بازاریابی در اینستاگرام، می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
بهینه سازی استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما زمانی آسان است که ابزار مناسبی در اختیار داشته باشید. از MailChimp برای اجرای کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی، ایجاد و ذخیره دارایی های دیجیتال، بررسی و متمایز کردن تجزیه و تحلیل های کلیدی استفاده کنید. MailChimp یک پلتفرم بازاریابی یکپارچه است که به شرکتها اجازه میدهد تا کمپینهای بازاریابی رسانههای اجتماعی را ایجاد، پست و تجزیه و تحلیل کنند تا جذبه و نتایج مورد نیاز خود را به دست آورند.
راهنمای کامل استراتژی بازاریابی اینستاگرام
بازاریابی اینستاگرام رقابتی است، اما غیرممکن نیست. این راهنما را دنبال کنید و استراتژی های برتر ما را برای موفقیت در سال 2025 و بعد از آن امتحان کنید.
اینستاگرام با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از O.G. و روند ساز بازاریابی رسانه های اجتماعی.
این فقط مکانی برای دوستان برای مبادله تصاویر تعطیلات نیست. اینستاگرام بیش از یک دهه است که تجارت اجتماعی، اقتصاد سازنده و نحوه استفاده برندها از رسانه های اجتماعی را شکل داده است.
اما تصویر بزرگ را فراموش کنید: چگونه می توانید از بازاریابی اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید؟ آیا برای موفقیت برند خود به تبلیغات اینستاگرام (یا بدتر از آن به حلقه های رقصنده) نیاز دارید؟ آیا ابزار خرید اینستاگرام یک مزیت سرگرم کننده است یا یک ضرورت مطلق؟
بیاموزید که چگونه از اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود به صورت آنلاین، بدون توجه به صنعت یا اهدافتان استفاده کنید.
چگونه یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام بسازیم
البته برخی از اکانت های اینستاگرام به لطف شانس محض هستند. اما در بیشتر موارد، برندهایی با فالوورهای فعال اینستاگرام و تعامل بالا، برخی از فرآیندها و استراتژی های آزمایش شده را اجرا کرده اند.
این مراحل را دنبال کنید تا یک استراتژی بازاریابی برنده اینستاگرام برای حساب تجاری اینستاگرام خود ایجاد کنید.
به دنبال الهام برای رشد کسب و کار خود در اینستاگرام هستید؟ یاد بگیرید چگونه از اینستاگرام برای تجارت برای کارآفرینان مشتاق استفاده کنید.
مخاطب خود را درک کنید
اگر نمی دانید چه کسی پست های شما را می خواند، ایجاد محتوای جذاب می تواند دشوار باشد. یک استراتژی قوی بازاریابی اینستاگرام با درک عمیق از بازار هدف شما شروع می شود.
کجا زندگی می کنند؟ آنها چند سال دارند؟ آنها ترجیح می دهند کجا آنلاین باشند؟ آنها بخشی از چه نوع هشتگ ها یا انجمن های آنلاین هستند؟ به تجزیه و تحلیل و داده های خود از تلاش های بازاریابی آفلاین خود نگاه کنید تا ببینید با چه کسی صحبت می کنید.
این بینشها میتواند به تیم شما کمک کند محتوای مناسب، صدای سردبیری قوی و کمپینهایی را که طنینانداز میشوند، تعیین کند. در مورد آن فکر کنید: اگر دنبال کنندگان شما نوجوانان هندی یا مادربزرگ های حومه شهر از کانادا باشند، حضور شما در اینستاگرام بسیار متفاوت خواهد بود.
درباره تعریف بازار هدف رسانه های اجتماعی خود بیشتر بیاموزید.
بهترین پروفایل اینستاگرام ممکن را بسازید
پروفایل اینستاگرام خود را به عنوان کارت ویزیت دیجیتالی خود در نظر بگیرید. این اولین برداشت شماست، پس درست انجامش می دهید.
مانند یک کارت ویزیت، فضای محدودی برای به اشتراک گذاشتن مطالبی که می خواهید به اشتراک بگذارید، دارید، بنابراین مطمئن شوید که یک بیوگرافی سریع با بیشترین تعداد کلمات کلیدی SEO ایجاد می کنید.
یا، صفحه ای از کتاب این باشگاه شراب بردارید و با شکلک ها بازی کنید. (شاید بخواهید از نکات برجسته استوری اینستاگرام برای نمایش برخی از مطالب قدیمی تر استفاده کنید.)
همچنین بهترین تمرین این است که تمام جزئیات تماس خود را پر کنید و مطمئن شوید که URL شما کار می کند. شما همچنین می خواهید یک عکس پروفایل حرفه ای با وضوح بالا که با برند تجاری شما مطابقت داشته باشد.
برای راهنمایی های بیشتر در مورد ایجاد پروفایل های عالی اینستاگرام، در اینجا به بررسی عمیق ما در مورد بهینه سازی پروفایل های رسانه های اجتماعی شما می پردازیم.
استراتژی اجتماعی خود را با اهداف تجاری خود هماهنگ کنید
قبل از اینکه شروع به ارسال یک طوفان کنید، تلاش کنید تا مطمئن شوید که برنامه اجتماعی شما اهداف تجاری بزرگتر شما را برآورده می کند.
برای مثال، شرکت نوری Warby Parker، به طور منظم محتوای مرتبط با عینک را پست میکند - مثلاً یک الگوی رفتاری درباره سوپ. ما حدس زدهایم که محتوایی مانند این بخشی از هدف تجاری گستردهتر شرکت است که نام تجاری را سرگرمکننده، قابل دسترس، مرتبط و انسانی جلوه دهد. (یا آنها می خواهند به سوپ DTC بروند؛ ما اینجا حدس می زنیم.)
یک تقویم محتوا ایجاد کنید
بهترین راه برای برنامه ریزی و سازماندهی محتوای شما چیست؟ یک چیز تقویم است.
به همان اندازه که پستهای غیرفعال میتوانند سرگرمکننده باشند، فشار زیادی برای یافتن لحظهای عالی در هر روز وجود دارد که کاملاً با اهداف تجاری شما همسو باشد. در عوض، ستون های محتوا را طوفان فکری کنید و محتوای اجتماعی خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
با اختصاص زمان اختصاص داده شده به برنامه ریزی و آماده سازی از قبل، کارآمدتر خواهید بود (و مطمئناً کمتر مستعد اشتباهات تایپی هستید.) درباره ایجاد تقویم محتوای رسانه های اجتماعی بیشتر بدانید.
پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید
با یک ابزار زمانبندی (مانند Hootsuite، ahem)، میتوانید زمانی که در منطقه خلاقانه هستید، پستهای یک هفته یا یک ماه را برای حداکثر تأثیر آماده کنید.
زمانبندی پستهای اینستاگرام یک راه عالی برای اطمینان از اینکه در زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند، پست میگذارید. (نکته داغ: Hootsuite در واقع می تواند پست های قبلی شما را تجزیه و تحلیل کند و زمان ها و تاریخ های منحصر به فردی را برای حداکثر تعامل به شما پیشنهاد دهد. چقدر عزیزم.)
حتی می توانید استوری های اینستاگرام را برنامه ریزی کنید!
شناخت الگوریتم(های)
الگوریتم های اینستاگرام کنترل می کنند که چه چیزی در فیدهای افراد ظاهر می شود، چه چیزی باعث کاهش در صفحه کاوش می شود و چه چیزی در پاکسازی اینستاگرام قرار می گیرد. اگر می خواهید روی پلت فرم موفق شوید، مطالعه می کنید.
به بیان ساده، الگوریتمهای اینستاگرام به اطلاعات مربوط به محتوا (قرارها، پستهای فید، و داستانها) و اطلاعات مربوط به کاربر (علائق و رفتار در پلتفرم) نگاه میکنند تا محتوای مناسب را به افراد مناسب ارائه دهند.
هر الگوریتم اطلاعاتی درباره پست (مانند ارتباط و محبوبیت)، شخصی که آن را پست کرده است، سابقه تعامل شما با آنها و فعالیت شما در پلتفرم را در نظر می گیرد.
آیا می خواهید در مورد بهترین روش ها برای یادگیری الگوریتم های اینستاگرام بیشتر بدانید؟ ما پست هایی داریم که الگوریتم اصلی اینستاگرام و حلقه ها و صفحه کاوش را کنترل می کنند.
با فرمت های مختلف آزمایش کنید
در حالی که اینستاگرام در سال 2010 به عنوان یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده شروع به کار کرد، این پلتفرم در چند وقت اخیر تبدیل به یک جانور متفاوت شده است. اینستاگرام اکنون فرمت های مختلفی را برای کاوش ارائه می دهد.
شما می توانید شبکه اینستاگرام کاملی را در فید اصلی خود ایجاد کنید و حتی چرخ فلک هایی از عکس ها، فیلم ها یا تصاویر را پست کنید.
دیدگاه خود را بنویسید